top of page

InfraCare over het lidmaatschap bij NLdigital: kennisdelen en groeien als IT-bedrijf

  • info2538677
  • 28 nov
  • 3 minuten om te lezen

InfraCare is sinds kort lid van NLdigital, de branchevereniging voor IT-bedrijven die kennis, innovatie en samenwerking in de digitale sector stimuleert. Ter gelegenheid van ons lidmaatschap hebben we dit interview gehouden om te delen waarom wij lid zijn geworden, welke voordelen wij zien voor ons bedrijf en onze klanten, en op welke manier wij willen bijdragen aan de doelstellingen van NLdigital. In dit gesprek vertellen we over onze visie op kennisdeling, samenwerking en professionalisering binnen de IT-sector.

Lid van NLdigital

Wat maakte dat jullie besloten lid te worden van NLdigital?

Elwin: ā€œWe waren op zoek naar een branchevereniging/ collectief die zich richt op de IT-kant, en specifiek op de wat grotere bedrijven. NLdigital sluit daarbij goed aan. Wij werken zelf uitsluitend voor grote organisaties en hebben de ambitie om verder door te groeien. Daarnaast zochten we een kennispartij die ons kan ondersteunen met beleidsstukken en bijvoorbeeld de verdere ontwikkeling op het gebied van duurzaamheid.

Wat ons aanspreekt, is dat NLdigital gelooft dat digitale technologie Nederland beter maakt en leden helpt om hun doelen te bereiken. Ze bieden kennis en praktische hulpmiddelen om beter te ondernemen, een netwerk om relevante contacten op te doen en ze zijn de stem van de sector richting beleidsmakers. Als collectief van bedrijven, van grote spelers tot start-ups, maken zij de digitale transformatie mogelijk. Dat past goed bij waar wij als InfraCare voor staan en waar we naartoe willen.ā€

Hoe past het lidmaatschap bij jullie strategie of missie als IT-bedrijf?


ā€œNLdigital richt zich, naar mijn gevoel, meer op de grotere bedrijven. Dat sluit goed aan bij onze strategie: wij focussen ons op grote organisaties waarvoor wij een op maat gemaakte totaaloplossing bieden voor hun netwerkinfrastructuur. Het lidmaatschap past dus bij de klanten die wij bedienen Ć©n bij onze ambitie om verder te groeien.ā€


Ā 

Zijn er specifieke diensten of netwerkmogelijkheden via NLdigital waar jullie al gebruik van willen gaan maken?


ā€œWe willen graag kennis delen en deelnemen aan bijvoorbeeld kennissessies over duurzaamheid en IT. Daarnaast willen we gebruikmaken van de juridische diensten van NLdigital. Zo stellen zij algemene voorwaarden op die specifiek zijn voor IT-bedrijven, en die willen wij gaan hanteren. Mogelijk zijn er nog andere diensten of initiatieven waar we aan willen bijdragen of waar we advies over kunnen krijgen. Daarover zijn we momenteel in overleg met een adviseur van NLdigital.ā€


Op welke manier denken jullie dat het lidmaatschap een positieve bijdrage levert aan jullie eigen bedrijfsgroei of zichtbaarheid?


ā€œHet lidmaatschap helpt ons op twee manieren. NLdigital is een kennisdelingsplatform waar andere IT-bedrijven tegen vergelijkbare uitdagingen aanlopen. Dit biedt de mogelijkheid om met elkaar te bespreken hoe je deze uitdagingen kunt aanpakken en oplossen, bijvoorbeeld op het gebied van duurzaamheid, arbeidsrecht, arbeidsvoorwaarden en NIS-regelgeving. Dit zijn onderwerpen waar wij verder over willen Ć©n kunnen leren. Zo draagt het bij aan de groei en professionalisering van InfraCare.


Daarnaast is NLdigital een mooi collectief waar we onze kennis kunnen delen met andere partijen, maar waar we ook zelf weer van kunnen leren. Het lidmaatschap heeft dus een duidelijke wisselwerking en versterkt zowel onze expertise als onze zichtbaarheid.ā€


Wat betekent het lidmaatschap van NLdigital voor jullie klanten?Ā 


ā€œHet lidmaatschap laat zien dat wij zijn aangesloten bij een kennisorganisatie en collectief op het gebied van bijvoorbeeld wet- en regelgeving binnen de IT-branche. Hierdoor blijven wij op de hoogte van actualiteiten en relevante kennis rondom wet- en regelgeving. Bovendien willen wij een verdere professionaliseringsslag maken, en het lidmaatschap bij NLdigital ondersteunt ons hierbij. Uiteindelijk profiteren onze klanten hier direct van, omdat wij hen hierdoor beter en actueler kunnen bedienen.ā€


Hoe kunnen jullie als lid bijdragen aan de doelstellingen van NLdigital (bijvoorbeeld op het vlak van innovatie, samenwerking of kennisdeling)?


ā€œTijdens kennissessies kunnen wij onze praktijkervaringen delen en bespreken welke vraagstukken onze klanten tegenkomen. Daarnaast kunnen we ook de uitdagingen van andere partijen bespreken en mogelijke oplossingen aandragen vanuit onze aanpak. Iedereen brengt zijn eigen visie en zienswijze in, waardoor we met elkaar van gedachten kunnen wisselen en verschillende invalshoeken kunnen verkennen.ā€


Op welke manier willen jullie zelf iets bijdragen aan NLdigital?


ā€œWij kunnen tijdens netwerkevents onze kennis delen over branchespecifieke klanten waar wij voor werken, zoals bijvoorbeeld in de zorg en het onderwijs.ā€


bottom of page